Skocz do zawartości

Cała prawda o Calm Story


Artystek

Rekomendowane odpowiedzi

Calm Story

Cała prawda o Calm Story

Piszę ten artykuł, dlatego, że poruszamy się w wiecznym kółku, my piszemy nowe aktualizacje, wprowadzamy nowe zasady, kolejne osoby zyskują nowe uprawnienia, nasze plany stają się coraz bardziej rozległe, ale Wy jako gracze ich nie zauważacie, nie widzicie. Obwinianie Was za to byłoby ogromnym błędem. Pozwólcie, że post ten napiszę we własnym imieniu, nie w imieniu Administracji ani też Administracji RCON. Piszę ten post bez konsultacji z @ CoRFX  (mam nadzieję, że wybaczy). Piszę ten post, aby Wam wyjaśnić pewne rzeczy z mojego punktu widzenia. Chciałbym Wam opisać rzeczy, które są rzeczami, które ja zaplanowałem, które ja zaproponowałem i które ja zrealizowałem, realizuję lub będę realizował. Znajdą się tutaj też propozycje, które ja zaproponowałem, ale realizował je będzie @ CoRFX .

 

Odbiór społeczności MTA SA przez moją osobę

Pisząc ten post mam nadzieję, że pewne rzeczy się zmienią, może jestem naiwny, ale nadzieja umiera ostatnia. Sposób w który odbieram społeczność MTA SA? Kiedyś, prawdopodobnie nawet i rok temu, dokładnie nie pamiętam, napisałem do jednego z większym YouTuberów na fanpage z pytaniem czy zgodziłby się nagrać film z Calm Story. Nie zgodził się, jako powód podał, że "społeczność mta to zbyt duży rak". I wiecie co? Zgadzam się. Wszystkie te fałszywe osoby, które dążą tylko do zniszczenia kogoś innego, wszystkie te osoby, które tylko próbują zniszczyć coś, bo jemu się nie udało, wszystkie te osoby, które wyzywają, trollują, już nie mówiąc o grupie osób, która udostępnia czyjeś dane osobowe i zdjęcia. Na tym serwerze wszystkie tego typu osoby się już przewinęły. Były karane wielokrotnie, były usuwane ze społeczności i przywracane. Aktualnie jest lista osób, która po otrzymaniu kilku szans nadal robiła swoje i jestem pewien, że za moich czasów zgody na ich przywrócenie do społeczności nie będzie. Mimo to wiecie dlaczego jeszcze tutaj jestem? Dlaczego tutaj wróciłem? Wierzę i widzę osoby, którym nadal jedyne na czym zależy to na tym na czym mi, czyli stworzeniu fajnego miejsca do spędzania czasu w deszczowe lub zimne dni, stworzenia miejsca, gdzie nie udusimy się nawet w najbardziej upalny dzień w roku. Widzę osoby, które angażują się w rozwój serwera, które angażują się w planowanie, które angażują się w rozwój frakcji, które są cały czas do naszej dyspozycji i nam pomagają. To dzięki takim osobom ten serwer jeszcze żyje. Dziękuję również każdej osobie, która okazała nam wsparcie, ważne dla nas wsparcie chociażby słowem pochwały po wprowadzeniu aktualizacji na serwer. Niestety wiele osób się od nas odwróciło w ciągu ostatniego roku.

 

Błędy popełnione podczas zarządzania serwerem

Błędy, które popełniliśmy są trudnym tematem. Wiele decyzji, które podejmowaliśmy były trudnymi i często w przeszłości pochopnymi. Nie będę tutaj obwiniać nikogo z jednego powodu, jedyną osobą, która miała doświadczenie w prowadzeniu tak dużego serwera byli @NeX oraz @Answer pochłonięci w programowaniu, z tego też wynikło to, że sprawami organizacyjnymi zajmowałem się na początku ja i @ pvk , a następnie kolejne osoby z grona RCON. Największym problemem było to, że ja nie miałem doświadczenia i kierowałem się też tym co proponował PVK, ufałem mu w tym. Jednak pomimo szeregu błędnych decyzji nie możemy oskarżać PVK, dlatego, że jedyne doświadczenie jakie miał to to z roli Administratora na 4Life. Na serwerze, który już zdobył zaufanie graczy, na serwerze z długim stażem na platformie MTA, na serwerze, który osiągnął ogromny sukces i ogromne zaufanie. Tamtejsze standardy pozwalały na większe restrykcje i większe kary. Dlaczego na Calm Story się to nie sprawdziło? Omawiamy serwer, który stoi kilka miesięcy, pół roku, niecały rok (wtedy błędy były popełniane), jest to serwer nowy, pomimo wielu osób, które się przez niego prześlizgnęły, wielkiego sukcesu jaki osiągnął dobijając do rekordu 375 graczy w jednym momencie online, nie jest to serwer, który już cieszy się zaufaniem. O zaufaniu możemy mówić dopiero po dłuższym czasie, praca na zaufanie graczy to kilkadziesiąt miesięcy, kilka lat. Dzisiaj jesteśmy tego świadomi. Dzisiaj doskonale wiemy, że kara permanentnej blokady za zwyzywanie kogoś z Administracji, odwalanie lub chociażby napisanie nieprzychylnej opinii w sposób wulgarny i niekonstruktywny to wielki błąd, jeszcze większym błędem jest zerowanie konta za tego typu przewinienia. Z tego też powodu podjęta została decyzja o zdjęciu większości tego typu kar. Kolejnymi zmianami w karaniu jakie nastąpiły to karanie za reklamowanie innych serwerów. Droga każdego gracza jest dynamiczna, szczególnie w sytuacji kiedy codziennie powstają nowe serwery i codziennie upadają. Z tego też powodu uznaliśmy, że karanie za reklamowanie innych serwerów nie ma sensu na dłużej niż 30 dni, a czas jest ten optymalny, bo pomimo, że gracz ma w swojej kartotece taką karę to po 30 dniach może przyjść i normalnie rozpocząć rozgrywkę. 

 

Nowy regulamin serwera

Nowy regulamin serwera jest dokumentem bardzo szczegółowym, są tam opisane wszystkie aspekty rozgrywki oraz zasady panujące na serwerze, forum oraz naszych komunikatorach. Dlaczego zdecydowałem się na napisanie jednego regulaminu, a nie kilku oddzielnych jak to było wcześniej? Przyczyna jest prosta, chciałem, aby wszystko było w jednym miejscu, żeby wszystko można było odczytać z jednego posta. Publikując nowy regulamin chciałem dać znak, że na serwerze zaczną panować nowe zasady, że od teraz nie będzie już żadnych bezpodstawnych kar permanentnej blokady, że od teraz zerowanie konta będzie następować tylko w określonych przypadkach i za zgodą gracza. W regulaminie odnajdziecie również przewinienia oraz dokładnie opisany czas kary jaką można otrzymać za dane przewinienie. Znalazł się również nagłówek na temat opinii serwera, jest to nasze zabezpieczenie, dlatego, że nie możemy pozwolić, aby ktoś po prostu po nas jeździł, wyzywał nas oraz szkodził naszym graczom udostępniając ich poufne dane. Chcemy, aby każdy z nas czuł się na serwerze dobrze jak i my, Administracja, Moderacja, ale i przede wszystkim Wy jako gracze.

 

Zerowanie kont

Na ten temat krótko. Przypadki kiedy konta będą zerowane są opisane w regulaminie serwera, odbywać się to będzie po zgodzie gracza, a statystyki konta na wszelki wypadek będą przechowywane w bazie danych w postaci raportu z zerowania. System ten jest już gotowy i wprowadzony na serwer. Poniżej przedstawiam przykładowy raport:
 

Cytat

Raport z zerowania gracza Artystek (Artystek ) CID: 2 z dnia 10-4-2021
Statystyki konta:
 Level: 22 
 Exp: 1354 
 All exp: 2147483647
 Skill points: 22
 Weapons Skill: 71,21,72,0,73,0,74,0,75,2,76,0,77,0,78,0,79,12
 Strzelnica: 0
 CLC (nie podlega zerowaniu): 24352
 Stan konta bankowego: 1565900
 Stan konta firmowego: 0
 Gotówka: 5301600,17 
 Calm Points: 2217 
Czas spędzony na serwerze (w minutach): 146563 
 Licencja lotnicza L1: 1 
 Licencja lotnicza H1: 1 
 Minuty we frakcji: 329
 ------ 
Zawartośc ekwipunku: 0,0,150,4,98,1,72,1,99,2,29,321,74,2,71,1,76,1,78,1,73,1,110,1,120,51,20,1,122,4,77,1,105,1,69,1
 ------ 
Lista pojazdów: 
ID pojazdu: 2571 model pojazdu: 436
ID pojazdu: 2627 model pojazdu: 429
ID pojazdu: 4243 model pojazdu: 602
ID pojazdu: 7026 model pojazdu: 540
ID pojazdu: 8594 model pojazdu: 478
ID pojazdu: 8747 model pojazdu: 540
ID pojazdu: 9590 model pojazdu: 477
ID pojazdu: 9688 model pojazdu: 463
ID pojazdu: 10272 model pojazdu: 404
ID pojazdu: 10651 model pojazdu: 478
ID pojazdu: 11007 model pojazdu: 500
ID pojazdu: 11575 model pojazdu: 410
ID pojazdu: 11961 model pojazdu: 480
ID pojazdu: 12013 model pojazdu: 410
ID pojazdu: 12077 model pojazdu: 579
ID pojazdu: 12266 model pojazdu: 410
ID pojazdu: 12522 model pojazdu: 540
ID pojazdu: 12556 model pojazdu: 410
ID pojazdu: 12601 model pojazdu: 402
ID pojazdu: 12602 model pojazdu: 603
ID pojazdu: 12854 model pojazdu: 410
ID pojazdu: 12943 model pojazdu: 560
ID pojazdu: 13030 model pojazdu: 418
ID pojazdu: 13132 model pojazdu: 543
ID pojazdu: 13194 model pojazdu: 543
ID pojazdu: 13359 model pojazdu: 593
ID pojazdu: 13360 model pojazdu: 593
ID pojazdu: 13543 model pojazdu: 404
ID pojazdu: 13544 model pojazdu: 540

 ------ 
Punkty pracy 
Kosiarki: 0 magazynier 1: 147 magazynier 2: 12 rybak: 0 autobusy: 0 listonosz: 4 kontenery: 0 konwojent: 0 kopalnia: 0 lawety: 0 rozpylanie: 0 sweepery: 0 
 ------- 
Punkty pracy i etapy: 
magazynier etapy: 1,1,1 magazynier 1 punkty: 291 magazynier 2 punkty: 12 magazynier 3 punkty: 12
 -------- 
Lista posiadłości: 
ID posiadłości: 173 typ posiadłości: dom
ID posiadłości: 371 typ posiadłości: dom
ID posiadłości: 417 typ posiadłości: dom

 ------ 
Rybak statystyki: 
Przynęty: 48 Karaś: 0 Karp: 0 Dorsz: 0 Łosoś: 0 Halibut: 0 Węgorz: 0 Szczupak: 0
 -------- 
Ulepszenia prace: 
kosiarki: 0 Listonosz: 0,0,0,0,0,0,0 Magazynier 1: 0,0,0,0 Magazynier 2: 0,0,0,0,0 Magazynier 3: 0,0,0,0,0
 -------- 
 

 

Global Administratorzy

Błędem było nieopisanie przez nas tej rangi w momencie jej wprowadzania. Czasu nie cofnę, ale wyjaśnię Wam teraz czym zajmują się Global Administratorzy i za co są odpowiedzialni. Global Administrator to ranga stworzona dla osób, które mają za zadania odciążyć Administrację RCON, posiadają oni narzędzia oraz uprawnienia do: zmiany hasła graczom, zmiany przypisanego adresu email, zmiany przypisanego serialu, zmiany informacji w profilu na forum, dostęp do zerowania kont, dostęp do tworzenia i edycji nieruchomości na serwerze, dostęp do zmiany wariantów w pojazdach graczy. Zadaniem GA jest również wgrywanie map oraz modeli, organizacja eventów oraz zarządzanie pieniędzmi na koncie Administracji poprzez wydawanie ich na spontaniczne eventy, większe wydarzenia oraz wszelkie pomoce graczom jak np. rekompensaty. Od kilku dni Global Administratorzy dostali większe uprawnienia w celu odciążenia nas również w sprawach frakcji m.in. wgrywanie modeli, zmiana pojazdów oraz handlingów i sygnałów świetlnych i dźwiękowych, zmiany w interakcji w panelu F3 itd. Musicie jednak pamiętać, że Global Administratorzy potrzebują czasu na wdrożenie się w te obowiązki, muszą poznać strukturę zasobów serwera oraz działanie skryptów. Są na dobrej drodze, jednak trochę czasu jeszcze nam zajmie wyjaśnianie im części zadań. Poruszę jeszcze temat przyczyny powstania tej rangi. Obecnie jesteśmy z @ CoRFX  sami i jeżeli byśmy chcieli zająć się wszystkim to nie jesteśmy w stanie, trwałoby to zbyt długo. Staramy się myśleć przyszłościowo dlatego też powołaliśmy sobie osoby, które już niedługo będą samodzielnie pracować i odciążać nas od spraw organizacyjnych i mniejszych zasobów. Dzięki temu będziemy w stanie więcej czasu poświęcić na programowanie. 

 

Modelerzy i mapperzy

Ze względu na kontrowersje poruszę ten temat. Nauczeni doświadczeniem wiemy, że Modelerzy i Mapperzy potrzebują rangi, ale również odpowiednich uprawnień, aby ich praca była pracą efektywną. Z tego też powodu osoby te nie będą awansowane wyżej niż ranga Administratora. Powód tego jest taki, że osoby te zazwyczaj zajmują się tylko modelowaniem lub mappowaniem więc rangi Global Administrator oraz Administrator RCON nie są dla nich, rangi te posiadają dużą ilość pobocznych obowiązków co jest niekorzystne dla Modelerów i Mapperów. Administrator to ranga, gdzie jesteśmy w stanie regulować osobno dla każdego normę raportów czy też inne obowiązki. Możemy również nadać dodatkowe uprawnienia. Rangi administracyjnej nie należy traktować jako medalu lub trofeum, a bardziej jako stanowisko, gdyż każda zajmuje się czymś innym i ma inne obowiązki.

 

Giełdy, salony, komisy...

Przyznaję, że pochopnym krokiem było usunięcie giełd na rzecz komisów, jeszcze większym błędem było usunięcie salonów (ten błąd już naprawiliśmy). Mimo to likwidacja giełd i tak moim zdaniem była dobrą opcją ze względu na komisy, które są dla Was, dla graczy, to Wy je możecie prowadzić, to Wy możecie robić na tym biznes i dlatego chcielibyśmy, aby było to użyteczne. Dlaczego uznałem decyzję o usunięciu giełd jako pochopną? Dlatego, że wcześniej należałoby przygotować komisy, czego nie zrobiliśmy. Na początku nie było kupna offline, chociaż o tyle sytuacja komisów się już poprawiła. Jednak w planach jest również możliwość samodzielnego wystawienia pojazdu w komisie według stawki ustalonej przez właściciela komisu osobno dla każdego modelu pojazdu. Renowację komisów połączyłem w planach z nowym systemem domów ze względu na to, że te dwa zasoby są w pewnym stopniu powiązane ze sobą. Co do salonów, na dniach zacznie działać system, który będzie automatycznie zmieniał asortyment w salonach, a ceny będą pobierane z bazy danych. Dziękuję @ Namik209  za pomoc 🙂 

 

Frakcje

Niewątpliwie ważnym aspektem każdego serwera są frakcje. Zacznę o decyzji o zmianie nazw frakcji na polskie. Z propozycją nazwy frakcji wyszła frakcja SAFD, która chciała zmienić nazwę na PSP, chcieli zmienić oni nazwę wyłącznie swojej frakcji, ale w gronie RCON uznaliśmy, że najlepiej będzie ustandaryzować wszystkie frakcje, aby nazwy miały albo polskie albo angielskie, to samo z systemem. Przeprowadzona została ankieta wśród członków frakcji, gdzie za zmianami na polskie zagłosowały frakcje: PSP, PRM, SD. Jedyną frakcją, która głosowała przeciw to Policja, jednak nazwa jak i system tej frakcji zostały zmienione ze względu na to, że pod uwagę braliśmy sumę wszystkich głosów. Chciałbym, aby w tym temacie w odpowiedzi wypowiedziały się osoby z Policji, które Wam przekażą czy narzucona przez nas zmiana była na gorsze czy jednak na lepsze. Kolejnym uzasadnieniem zmiany nazw frakcji było to, że w systemie amerykańskim działała tylko policja SAPD, wszystkie pozostałe działały na polskim systemie i ze względu na brak wiedzy zarządów nie było możliwości wprowadzenia tam systemu amerykańskiego, system amerykański w przypadku frakcji SAFD również powodował pewne ograniczenia, a frakcja SAMC musiałaby być całkowicie fikcją. Chciałbym odnieść się również do osób, które do frakcji nie należą i takiego zamiaru nie mają. Chciałbym, aby te osoby nie myślały tylko osobie, dlatego, że frakcje też trzeba rozwijać. Odniosę się też do skarg na powalone drzewa, plamy oleju oraz dziury w drogach. Musicie zaakceptować te zasoby, ponieważ dla frakcji miejsce na serwerze również musi się znaleźć.

 

Plany

Jak już pewnie wiecie wszystkie nasze plany zapisane są na tablicy na gitlabie. Do tablicy dostęp ma całe grono Moderacji oraz Administracji, które pomaga planować nam wszelkie zasoby, mają oni możliwość wpisywania tam również swoich propozycji. Propozycje graczy po zaakceptowaniu w dziale Propozycje i błędy również na bieżąco wpisywane są do tablicy. Naszymi planami na najbliższy czas są:
 

- rozwój systemu tuningu pojazdów poprzez dodawanie w miarę możliwości kolejnych opcji tuningu z waszych propozycji, propozycje te realizowane są pomiędzy realizacją większych zasobów.

- zmiana interfejsu graficznego - nowe zasoby realizowane są w nowej szacie graficznej, staramy się również znaleźć czas na poprawę innych zasobów m.in. panelu F1, który jako wizytówka serwera wymaga estetyki.

- organizacje przestępcze - zasób na który czekacie od roku, w ramach organizacji przestępczych planujemy napisanie nowego systemu domów (dlatego że będą tam funkcje potrzebne do organizacji przestępczych), telefonu (wyjaśnię jego działanie w kolejnym punkcie) oraz systemu farm, na których zasadzicie sobie marchew, ale również i maryśkę. Plony te gdy dojrzeją będziecie mogli zebrać, a następnie sprzedać. Kolejne plany co do organizacji przestępczych są jeszcze w trakcie.

- telefon - zasób, który ma zastąpić panel organizacji, panel biznesu oraz panel gracza, podział na aplikacje w telefonie pozwoli nam na rozwój zasobu o kolejne funkcje bez tworzenia co 3 miesiące nowego panelu gracza lub organizacji. Jest to jeden z zasobów realizowanych z myślą o przyszłości projektu i jego rozwoju. 

- realizacja propozycji dotyczących frakcji

- forum - planujemy rozpocząć prace nad synchronizacją kont z forum oraz na serwerze, synchronizacja będzie niezbędna do uzyskania uprawnień do dodawania postów oraz edycji profilu na forum, ma to na celu zmniejszenie ilości osób trollujących oraz udostępniających dane osobowe.

- panel internetowy - będziecie mogli zalogować się do niego danymi z gry, będzie przechowywał informacje o waszym koncie, wykonywanych przez was akcjach, logach, znajdziecie tam również raporty z zerowania waszego konta, będziecie mogli przejrzeć listę waszych kar, otrzymacie też dostęp do bazy pojazdów. Panel internetowy ma być również pomocnym narzędziem z funkcjami dla zarządów frakcji, KSF oraz Moderacji i Administracji. Projekt ten zakłada odciążenie nas z kolejnych błahych obowiązków m.in. zaspokajanie waszej ciekawości na temat poprzednich właścicieli pojazdów czy też właściciela pierwszego sabre na serwerze. 

- zmiana zarobków w pracach dorywczych - Moderacja oraz Administracja i część graczy zaangażowana jest w testowanie obecnych zarobków, na ich podstawie wypłaty zostaną zmienione i zbalansowane. Na wszystkich pracach dorywczych zarobki będą wahać się od 7 tysięcy za godzinę w górę, do kilkunastu tysięcy. Pomysł jest taki, żeby w przypadku wylosowania premii, dana praca była najlepsza. Już mniej więcej zaplanowałem jakie zarobki i na jakiej pracy będą, jednak, aby je zmienić potrzebujemy jeszcze czasu na testy, nie mogę opierać się na jednym pomiarze. 

 

Podsumowanie

Podsumowując ten post, chciałbym abyście poznali moje zdanie oraz moje argumenty na wszelkie tematy poruszane przez Was, chciałem wyjaśnić Wam przyczyny podejmowanych przez nas decyzji oraz przedstawić najbliższe plany oraz ich uzasadnienie. Jak widzicie pomimo trudności spowodowanych nieodpowiednim zachowaniem części społeczności, błędami popełnionymi przez nas z powodu braku doświadczenia oraz problemami z zasobami, które nie były planowane i pisane w sposób przemyślany, a co więcej nie przewidziano możliwości ich rozwinięcia to nadal staramy się ten serwer utrzymać i nadal mamy chęci do dalszej pracy, potrzebujemy jednak waszego wsparcia, chociaż słowa podziękowania, zrozumienia sytuacji, zrozumienia tego, że każda aktualizacja wymaga czasu, a wiele z nich wymaga go bardzo dużo. Przedstawione plany to plany do realizacji na kilka miesięcy, jak wiecie były planowane one już dawno i miały być już kilka miesięcy temu, ale niestety ich nie ma. Bierzemy się na poważnie do roboty jednak chciałby, abyście Wy wypowiedzieli się pod tym tematem i przedstawili swoje opinie na te tematy w sposób kulturalny, konstruktywny oraz rozbudowany. Chciałbym, abyście nas zrozumieli, dlatego, że prowadzenie serwera nie jest łatwe, a my jesteśmy ciągle oblewani falą hejtu oraz wyzwisk. Chciałbym podziękować osobom, które wspierają nas i chciałbym, aby do grona tych osób dołączyły kolejne.

 

Dziękuję za przeczytanie tego posta i zapraszam do dyskusji.

 

 

 

  • Lubię to! 15
  • Super! 5
  • słabe 1
  • wow 6
  • Uwielbiam 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Artystek przypiął i polecił ten temat

Ok. Ale teraz powiedz mi, co ten post ma wprowadzić w tym momencie? Obiecywaliście już dużo i nic z tego nie ma, bierzecie do Administracji osoby, które się po prostu do niej nie nadają. Co do społeczności, sami nie jesteście lepsi, po tym co Ty sam @ Artystek  piszesz do graczy na Premium.

Największymi błędami serwera jest:

- Branie za przeproszeniem 'debili' do administracji,

- Usunięcie rybaka i wmawianie graczom, że po prostu on nie 'dropi',

- Okłamywanie graczy przez Administratora RCON,

- Usunięcie giełd, 

- Odświeżanie prac w o wiele gorszy sposób,

- Całkowity brak handlu między graczami,

- Totalne 'g*wno' w komisach/salonach oraz zniszczenie gospodarki serwera.

Przechodząc dalej, po jaką cholere GA ma dostęp do Handlingów, sygnałów?

Co do Modelerów i Mapperów:

- Macie jednego Modeler'a - okej, spoko fajnie git. Ale ogólnie, po co on aktualnie zajmuje się rzeczami aktualnie dla frakcji? Niech zrobi model jakiegoś nowego pojazdu..

- Co do Mapper'ów - Jest ich sporo, ale za mało z nich korzystacie. 

Giełdy, salony, komisy...:

- Przywróćcie giełdy,

- Lepszy asortyment salonów, 

- Lepszy asortyment komisów,

Frakcje:

- Zbyt dużo aktualizacji dla frakcji, za mało dla graczy.

Plany:

- Co do planów, są one spoko. Ale przekonamy się ile obecacie a ile zrobicie :) 

Podsumowanie: 

Skupcie się bardziej na graczach, zacznijcie mieć Z NAMI większe interakcje, częstsze Community - Meeting, pytajcie się nas a nie podejmujecie sami pochopne decyzję. Tyle ode mnie, życzę powodzenia z serwerem.

Edytowane przez Luneczek
  • Lubię to! 12
  • Super! 1
  • słabe 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawe z komisami rozwiązał tak. Komisy usunąć bo każdy chce giełdy, a nie oszukujmy się będzie jak było czyli komisy puste a giełdy pełne. Więc komisy usunąć a na ich miejsce dać jakiś inny biznes który można prowadzić. Piszecie o nowym tune, wystarczyło by żebyście dodali na serwer mapy silnika tkz, ecu, turbo które zakładane było by w TC a to "ile ma dmuchać" robił by gracz, w ecu jaki ma być program również robił by gracz itd.  Więc moim zdaniem lepszym pomysłem będzie wprowadzenia hamowni zamiast komisów.

 

Jednym słowem TC montuje, gracz stroi.

Edytowane przez KamixsoN96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja wtedy również stchórzyłeś uciekając z kanału 
Wciąż jestem otwarty na polemike ktora i tak zapewne bedziesz mial w powazaniu jak to chwile wczesniej napisales na off topic discorda do uzytkownikow

  • Uwielbiam 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Luneczek napisał:

Podsumowanie: 

Skupcie się bardziej na graczach, zacznijcie mieć Z NAMI większe interakcje, częstsze Community - Meeting, pytajcie się nas a nie podejmujecie sami pochopne decyzję. Tyle ode mnie, życzę powodzenia z serwerem.

+1

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z internetowym panelem gracza, o którym mówiliście już we wrześniu, miał zostać wydanym w lutym, mamy maj, a panelu dalej nie mamy...

 

Wyjaśnienie jak najbardziej w porządku, ale tak jak napisał @ Luneczek , skupcie się bardziej na graczach, niż na frakcjach, które i tak otrzymały już bardzo dużo aktualizacji. Nie każdy gracz jest we frakcji, więc nie każdy gracz z tego skorzysta.

Błędem było oczywiście usunięcie giełd, gdyż teraz nie ma praktycznie żadnego handlu pomiędzy graczami.

... żeby naprawić gospodarkę, należałoby:

- ograniczyć ilość domków, co sprawiłoby, że gracze musieliby handlować/sprzedawać swoje domy/bazy organizacji, itp.,

- zmniejszyć ilość pojazdów dostępnych do kupna lub znacznie zwiększyć ich ceny oraz wprowadzić giełdy.

 

Odnośnie nazw frakcji, również trochę to nie pasuje do stylu i koncepcji serwera, jaką ten na początku sobie obrał. Styl, jaki był na początku był najlepszy, teraz wszystko się jakby posypało. Błędem było również usunięcie Pogotowia Ratunkowego, bo teraz nie ma prawdziwego RP i jest to ogromnym brakiem.

  • Lubię to! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Axidus* odpiął i usunął z polecanych ten temat
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...